===Երգ տասնչորսերորդ===
<poem>
Կլոր ամանում ջուրը շարժվում է եզրից
Դեպի կենտրոն և կենտրոնից եզրը դեպ,
Նայած դրսից է նա ծեծվում, թե ներսից։
Այս պատկերը ծագեց մտքիս մեջ հանկարծ,
Հենց որ հոգին փառապսակ Թովմասի
Վերջացըրեց իր խոսքերը ինձ ուղղված։
Ապա եկավ Բեատրիչեն ի հանդես,
Դիմելով այն հոգիներին երանյալ.
«Սա պետք ունի ճանաչելու խորապես
Մի այլ կարգի ճշմարտություն նույնպես լուրջ,
Թեև նա դեո ձեզ չի խոսում այդ մասին.
Ասեք նրան, թե այն լույսը, որ ձեր շուրջ
Ճաճանչում է, արդյոք պիտի առհավետ
Մնա ձեզ հետ, այնպես ինչպես հիմա է.
Եվ եթե դա մնալու է միշտ ձեզ հետ,
Ապա ասեք, երբ հարություն առնեք դուք
Արդյոք լույսն այղ ճաճանչավառ ու պայծառ
Ձեր աչքերին չի՞ տա կոտտանք ա տաղտուկ»։
Ինչպես մղված ցնծությունից անպատում
Նրանք, որոնք կաքավում են ընդհոլով
Ու բարձրաձայն երգակցում են ու կայթում,
Այսպես համեստ ու փութեռանդ այն հարցին
Սուրբ ջոկատը արձագանքեց նոր խինդով,
Որ նա հայտնեց երգ ու պարով ժրագին։
Ով ողբում է, թե պետք է նախ մահանալ,
Հուսկ ապրելու համար հավետ երկնքում,
Չի ճանաչում խինդը կյանքի երանյալ։
Այն անհուն և համապարփակ Էակին,
Որ ապրում ու գերագահում է հավետ
Աստվածային անձերի մեջ անմեկին,
Հոգիներն այն օրհներգեցին երեք հեղ
Այնքան անուշ, որ լսելն այն կլիներ
Արժանի վարձք արժանիքի փառահեղ։
Ամենավառ լույսից լսվեց այդ ժամին
Մի մեղույշ ձայն (որին նման էր գուցե
Հրեշտակի ձայնը ուղղված Մարիամին),
Որ ասում էր. «Որքան տևի դրախտային
Այս խնծիղը, այնքան այս լույսը մեր շուրջ
Կճաճանչի սիրո շողքով արփային։
Լույսն արդյունք է այստեղ սիրո հրայրքի,
Իսկ հրայրքը՝ աստվածության տեսության,
Տեսությունն էլ՝ գերբնական շնորհքի։
Երբ ստանանք մեր մարմիններն հարուցյալ,
Մեր անձերը ավելի փայլ կստանան
Եվ կլինեն բոլորովին կատարյալ.
Ուստի կաճի շնորհքի լույսը, որ մեզ
Պարգևել է Բարերարը գերագույն,
Լույս, որ հոգուն դարձընում է սրատես.
Եվ աճելով տեսության ուժը հոգում,
Կաճի նաև ներքին հրայրքը սիրո,
Կաճի լույսը, որ սրանից է ծագում։
Բայց կայծն ինչպես, որը հրից է բխում,
Հրին զիջում է իր լույսի ուժգնությամբ,
Այնպես որ նա սրանից թույլ է շողում,
Այսպես լույսն այս, որ մեզ պատում է համակ,
Ավելի թույլ պիտի շողա մեր մարմնից,
Որ առայժըմ դեռ թաղված է հողի տակ։
Այդ վառ լույսից մենք չենք կարող վատ զգալ,
Զի կդառնան զգայարանքը տոկուն.
Ամեն ինչի, որ կարող է հաճույք տալ»։
Ի պատասխան երկու խմբերն այնքան շուտ
«Ամեն» ասին, որ ցույց տվին բուռըն տենչ՝
Միանալու իրենց մարմնին հողամուտ
Տենչ, որ գուցե միայն իրենց համար չէր,
Այլ հայրերի, մայրերի ու այն անձանց,
Որոնց երկրում սիրել էին ջերաջեր։
Եվ ահա այն պսակների շուրջ կրկնակ
Ի հայտ եկավ մի այլ պսակ լուսեղեն
Այգաբացի հորիզոնի նմանակ։
Եվ ինչպես որ երեկոյան երկնքում
Երևում են շողեր, հազիվ աոկայծող,
Որոնք որոշ և անորոշ են թվամ,
Այսպես տեսա նոր հոգիներ երանյակ,
Որոնք մյուս պսակների շուրջ երկու
Ձևացըրին մի նոր ու լայն շրջանակ։
Օ՛, ճշմարիտ ճառագայթում Սուրբ Հոգու։
Ինչպես հանկարծ նա շողշողաց այնպես վառ,
Որ շլացրեց անզոր աչքերն իմ երկու։
Բեատրիչեն այնքան չքնաղ էր դառել
Ու զվարթուն, որ նրա տեսքը հիմա
Ես չեմ կարող հիշողությամբ պատկերել։
Երբ շլացած աչքերս նորից բացվեցին,
Տիրուհուս հետ փոխադրված ինձ տեսա
Նոր բարձրադիր մի երկնքում բերկրածին։
Իմ համբարձման անդրադարձա ես իսկույն՝
Ի շնորհիվ փայլատակման նոր երկնի,
Որ ինձ թվաց արտասովոր շառագույն։
Ամբողջ սրտով ու բարբառով բոլորի
Ես հայտնեցի իմ գոհությունն Աստուծո,
Որ դարձրել էր ինձ արժանի նոր շնորհի։
Դեռ իմ սրտի ուղերձը չէր վերջացել,
Երբ զգացի, որ իմ դիմումը նրան
Ընդունելի և հաճելի էր անցել.
Քանզի երկու շեղերի մեջ հրեղեն
Երևացին լույս հոգիներ այնքան վառ,
Որ գոչեցի. «Հելիոս, ինչքա՜ն շքեղ են»։
Ինչպես մեծ ու փոքր աստղերով կետկիտված
Ծիր Կաթինը ճերմակ մի շերտ է կազմում,
Որի բնույթն իմաստնոց չէր պարզըված,
Այսպես Հրատում այն շողերը կրկնաշար
Կազմում էին Խաչի նշանն հարգելի,
Որի թևերն իրար էին հավասար։
Հիշողությունն աստ հաղթում էր հանճարին,
Զի Քրիստոսն էր խաչին շողում այնպես վառ,
Որ նման բան ես չեմ տեսել տակավին։
Բայց ով սիրով հետևում է Քրիստոսին,
Կների ինձ, որ ես թերի եմ պատմում,—
Նա կտեսնի այդ լուսափառ Քրիստոսին։
Խաչի աջից դեպ ձախ, վերից դեպի վար
Շարժվում էին լայս հոգիներ ու միմյանց
Հանդիպելիս շողում էին վառ ի վառ։
Այսպես, հաճախ երևում են օդի մեջ
Ուղիղ և ծառ, արագ, դանդաղ, երկար, կարճ
Մարմինների հոծ մասնիկներ փոդվողէջ,
Որ լողում են լուսանցքների մեջ փեղկի,
Որ արևից պաշտպանվելու համար մարդ
Հորինել է ճարտարությամբ իր մտքի։
Նվագն ինչպես մի տավիղի կամ վինի
Դուրեկան է հնչում մինչև իսկ նրան,
Ով ծանոթ չէ մեղեդիին նրբենի,
Այսպես խաչի վրա խմբված լույսերից
Մի համերգ էր լսվում քաղցր ու առինքնող,
Թեև չէի բան հասկանամ բառերից։
Ես իմացա, որ դա օրհներգ էր գովքի,
Երբ ինձ հասան բառերն «Ելիր» և «Հաղթիր».
Բայց չիմացա ամբողջ խոսքերն օրհներգի։
Ես լսեցի այդ օրհներգը թովչանքով.
Ոչ մի հաճույք չեմ զգացել մինչև այդ,
Որ ինձ կապեր այնքան քաղցըր կապանքով։
Գուցե լեզուս անչափ հանդուգն է հնչում,
Ետ դասելով հմայքն աղվոր աչքերի,
Որոնց մեջ են իմ երազները հանգչում։
Բայց ով խորհի, որ վերելքին զուգընթաց
Դրոշմն ամեն գեղեցկության աճում է,
Իսկ ես այստեղ չէի աչքերն այն դիտած,
Կների, որ չեմ մեղադրում ինքըս ինձ,
Քանզի անեմ արդարացում դրանում.
Չի բացառվում այստեղ հաճույքը անբիծ,
Այլ գնալով ավելի ջինջ է դառնում։
</poem>
===Երգ տասնհինգերորդ===
===Երգ տասնվեցերորդ===