«Վեճը՝ թեյի սեղանի շուրջը»–ի խմբագրումների տարբերություն

Գրապահարան-ից
չ
 
Տող 17. Տող 17.
 
Խոսակցությունը սովորաբար սկսում էր հայրը։
 
Խոսակցությունը սովորաբար սկսում էր հայրը։
  
Հը՞, ի՞նչ նորություն կա ձեր դասարանում, հարցնում էր նա։
+
Հը՞, ի՞նչ նորություն կա ձեր դասարանում,հարցնում էր նա։
  
Ոչ թե դասարանում, այլ խմբում, պատասխանում էր որդին, ինչքան եմ քեզ ասել, հայրի՛կ, որ դասարանը ռեակցիոն֊ֆեոդալական հասկացողություն է։
+
Ոչ թե դասարանում, այլ խմբում,պատասխանում էր որդին,ինչքան եմ քեզ ասել, հայրի՛կ, որ դասարանը ռեակցիոն֊ֆեոդալական հասկացողություն է։
  
Լավ, լավ, թող լինի խումբ։ Ի՞նչ եք սովորել ձեր խմբում։
+
Լավ, լավ, թող լինի խումբ։ Ի՞նչ եք սովորել ձեր խմբում։
  
Չենք սովորել, այլ մշակել ենք։ Ժամանակն է, որ իմանաք։
+
Չենք սովորել, այլ մշակել ենք։ Ժամանակն է, որ իմանաք։
  
Դե, լա՛վ, ի՞նչ եք մշակել։
+
Դե, լա՛վ, ի՞նչ եք մշակել։
  
Մշակել ենք «Լասալականության ազդեցությունը ռեֆորմիզմի սկզբնավորման վրա» հարցերը։
+
Մշակել ենք «Լասալականության ազդեցությունը ռեֆորմիզմի սկզբնավորման վրա» հարցերը։
  
Ահա թե ի՛նչ։ Լասալականությո՞ւն։ Իսկ խնդիրներ վճռե՞լ եք։
+
Ահա թե ի՛նչ։ Լասալականությո՞ւն։ Իսկ խնդիրներ վճռե՞լ եք։
  
Վճռել ենք։
+
Վճռել ենք։
  
Այ, ապրեք, ի՞նչ խնդիրներ եք վճռել։ Երեւի դժվա՞ր։
+
Այ, ապրեք, ի՞նչ խնդիրներ եք վճռել։ Երեւի դժվա՞ր։
  
Չէ, ո՛չ այնքան։ Մատերիալիստական փիլիսոփայության խնդիրները Կոմակադեմիայի երկրորդ սեսիայի եւ ագրարնիկ֊մարքսիստների պլենումի համատեղ առաջադրած խնդիրների լույսի տակ։
+
Չէ, ո՛չ այնքան։ Մատերիալիստական փիլիսոփայության խնդիրները Կոմակադեմիայի երկրորդ սեսիայի եւ ագրարնիկ֊մարքսիստների պլենումի համատեղ առաջադրած խնդիրների լույսի տակ։
  
Հայրը թեյի բաժակը մի կողմի հրեց, բաճկոնի փեշով սրվեց ակնոցը եւ ուշադիր նայեց որդուն։ Չէ՜, ատրաքնապես կարծես թե ոչինչ։ Տղա է, է՛լի։
+
Հայրը թեյի բաժակը մի կողմի հրեց, բաճկոնի փեշով սրփեց ակնոցը եւ ուշադիր նայեց որդուն։ Չէ՜, ատրաքնապես կարծես թե ոչինչ։ Տղա է, է՛լի։
  
Իսկ ռուսաց լեզվից հիմա ի՞նչ եք սո․․․ այսինքն՝ մշակում։
+
Իսկ ռուսաց լեզվից հիմա ի՞նչ եք սո․․․ այսինքն՝ մշակում։
  
Վերջին անգամ կոլեկտիվ ընտերցեցինք «Բռնենք սիրուն սազը, գոցենք ձիու մազը» պոեմը։
+
Վերջին անգամ կոլեկտիվ ընթերցեցինք «Բռնենք սիրուն սազը, գոցենք ձիու մազը» պոեմը։
  
Ձիո՞ւ մասին,հուսադրված հարցրեց հայրը, ֊ «Ինչո՞ւ այդպես գլխիկոր խրխնջում ես իմ խենթ ձի, էլ չես կրծում սանձը քո․․․»
+
Ձիո՞ւ մասին,հուսադրված հարցրեց հայրը, ֊ «Ինչո՞ւ այդպես գլխիկոր խրխնջում ես իմ խենթ ձի, էլ չես կրծում սանձը քո․․․»
  
Ձիու մազի՛ մասին,չոր պատասպանեց տղան։― Միթե չե՞ս լսել․
+
Ձիու մազի՛ մասին,չոր պատասպանեց տղան։— Միթե չե՞ս լսել․
  
 
<poem>
 
<poem>
Տող 56. Տող 56.
 
</poem>
 
</poem>
  
Առաջին անգամն եմ լսում այդպիսի․․․ը՜մմ, տարօրինակ պոեմ,ասաց հայրը,ո՞վ է գրել։
+
Առաջին անգամն եմ լսում այդպիսի․․․ը՜մմ, տարօրինակ պոեմ,ասաց հայրը,ո՞վ է գրել։
  
Արկադի Պարովոյը։
+
Արկադի Պարովոյը։
  
Երեւի փոքրիկ տղա է։ Ձեր խմբի՞ց է։
+
Երեւի փոքրիկ տղա է։ Ձեր խմբի՞ց է։
  
Ի՞նչ տղա․․․ ամոթ է քեզ, հայրի՛կ։ Հին էլ բոլշեւիկ ես ու Պարովոյին չես ճանաչում։ Դա նշանակվոր բանաստեղծ է։ Մենք վերջերս նույնիսկ շարադրություն գրեցինք․ «Պարովոյի ստեղծագործության ազդեցությունը արեւմուտքի գրականության վրա»։
+
Ի՞նչ տղա․․․ ամոթ է քեզ, հայրի՛կ։ Հին էլ բոլշեւիկ ես ու Պարովոյին չես ճանաչում։ Դա նշանակավոր բանաստեղծ է։ Մենք վերջերս նույնիսկ շարադրություն գրեցինք․ «Պարովոյի ստեղծագործության ազդեցությունը արեւմուտքի գրականության վրա»։
  
Իսկ քեզ չի՞ թվում,զգուշությամբ հարցրեց հայրը,որ այդ ընկեր Պարովոյի ստեղծագործության մեջ ինչ֊որ քիչ է բանաստեղծական զգացողությունը։
+
Իսկ քեզ չի՞ թվում,զգուշությամբ հարցրեց հայրը,որ այդ ընկեր Պարովոյի ստեղծագործության մեջ ինչ֊որ քիչ է բանաստեղծական զգացողությունը։
  
Ինչո՞ւ է քիչ։ Բավականին պարզ արտահայտված են ձիուն ոչ անհրաժեշտ մազի հավաքման եւ այն ներքնակի արդյունաբերության մեջ օգտագործելու հարցերը։
+
Ինչո՞ւ է քիչ։ Բավականին պարզ արտահայտված են ձիուն ոչ անհրաժեշտ մազի հավաքման եւ այն ներքնակի արդյունաբերության մեջ օգտագործելու հարցերը։
  
Ոչ անհրաժե՞շտ։
+
Ոչ անհրաժե՞շտ։
  
Բացարձակապես անպետք։
+
Բացարձակապես անպետք։
  
Իսկ ձիերի ականջները մտադիր չե՞ք հավաքել,դողացող ձայնով բղավեց հայրը։
+
Իսկ ձիերի ականջները մտադիր չե՞ք հավաքել,դողացող ձայնով բղավեց հայրը։
  
Կերեք, կերեք,― հաշտեղնող ձայնով ասաց մոյրը,շարունակ վիճում եք։
+
Կերեք, կերեք,— հաշտեցնող ձայնով ասաց մայրը,շարունակ վիճում եք։
  
 
Հայրը երկար ժամանակ զայրացած էր, թոթվում էր ուսերը ու ինչ֊որ խոսքեր քրթմնջում քթի տակ։ Հետո հավաքեց ուժերը եւ կրկին դիմեց իր հանելուկային որդուն։
 
Հայրը երկար ժամանակ զայրացած էր, թոթվում էր ուսերը ու ինչ֊որ խոսքեր քրթմնջում քթի տակ։ Հետո հավաքեց ուժերը եւ կրկին դիմեց իր հանելուկային որդուն։
  
Դե, իսկ ինչպե՞ս եք հանգստանում, զվարճանում։ Ինչո՞վ էիք զվարճանում վերջին ժամանակներս։
+
Դե, իսկ ինչպե՞ս եք հանգստանում, զվարճանում։ Ինչո՞վ էիք զվարճանում վերջին ժամանակներս։
  
Մենք չէինք զվաճրանում, ժամանակ չունեինք։
+
Մենք չէինք զվաճրանում, ժամանակ չունեինք։
  
Իսկ ի՞նչ էիք անում։
+
Իսկ ի՞նչ էիք անում։
  
Մենք գոտեմարտում, պայքարում էինք։
+
Մենք գոտեմարտում, պայքարում էինք։
  
 
Հայրը աշխուժացավ։
 
Հայրը աշխուժացավ։
  
Ա՛յ, դա ինձ դուր է գալիս։ Հիշում եմ, ես էլ էի փոքր ժամանակ հրապուրվել։ Բրարւլե, տուրդե֊տետ, գլխից բռնելը՝ պարտերում։ Դա շատ օգտակար է։ Հիանալի բան է ֆրանսիական գոտեմարտը։
+
Ա՛յ, դա ինձ դուր է գալիս։ Հիշում եմ, ես էլ էի փոքր ժամանակ հրապուրվել։ Բրարւլե, տուրդե֊տետ, գլխից բռնելը՝ պարտերում։ Դա շատ օգտակար է։ Հիանալի բան է ֆրանսիական գոտեմարտը։
  
Իսկ ինչո՞ւ ֆրանսիական։
+
Իսկ ինչո՞ւ ֆրանսիական։
  
Համա ինչպիսի՞ն։
+
Համա ինչպիսի՞ն։
  
Սովորական գոտեմարդը։ Սկզբունքային։
+
Սովորական գոտեմարդը։ Սկզբունքային։
  
Իսկ ո՞ւմ դեմ էիք գոտեմարտում,հարցրեց հայրը ընկճված ձայնով։
+
Իսկ ո՞ւմ դեմ էիք գոտեմարտում,հարցրեց հայրը ընկճված ձայնով։
  
Լեբեդեւականության։
+
Լեբեդեւականության։
  
Այդ ի՞նչ լեբեդեւականություն է։ Ո՞վ է այդ Լեբեդեւը։
+
Այդ ի՞նչ լեբեդեւականություն է։ Ո՞վ է այդ Լեբեդեւը։
  
Մեր տղաներից մեկը։
+
Մեր տղաներից մեկը։
  
Իսկ նա ի՞նչ է, վա՞տ վարք ունի։ Չարաճճի՞ է։
+
Իսկ նա ի՞նչ է, վա՞տ վարք ունի։ Չարաճճի՞ է։
  
Սարսափելի վարք ունի, հա՛յր։ Նա կրկնեց դեբորինյան մի շարք սխալներ մախիզմի, մախաեւականության եւ մեխանիկականության գնահատման հարցում։
+
Սարսափելի վարք ունի, հա՛յր։ Նա կրկնեց դեբորինյան մի շարք սխալներ մախիզմի, մախաեւականության եւ մեխանիկականության գնահատման հարցում։
  
Սա ինչ֊որ մղձավանջ է։
+
Սա ինչ֊որ մղձավանջ է։
  
Իհարկե, մղձավանջ է։ Մենք արդեն երկու շաբաթ է, ինչ դրանով ենք զբաղված։ Ամբողջ ուժով պայքարում ենք։ Երեկ կազմակերպեցինք քաղհավաք։
+
Իհարկե, մղձավանջ է։ Մենք արդեն երկու շաբաթ է, ինչ դրանով ենք զբաղված։ Ամբողջ ուժով պայքարում ենք։ Երեկ կազմակերպեցինք քաղհավաք։
  
 
Հայրը բռնեց գլուխը։
 
Հայրը բռնեց գլուխը։
  
Քանի՞ տարեկան է։
+
Քանի՞ տարեկան է։
  
Ո՞վ, Լե՞բեդեւը՜, ջահել չէ, արդեն ութ տարեկան է։
+
Ո՞վ, Լե՞բեդեւը՜, ջահել չէ, արդեն ութ տարեկան է։
  
Տղան ութ տարեկան է, իսկ դուք պայքարո՞ւմ եք նրա դեմ։
+
Տղան ութ տարեկան է, իսկ դուք պայքարո՞ւմ եք նրա դեմ։
  
Իսկ քո կարծիքով ի՞նչ անենք։ Օպորտունի՞զմ ցուցաբերենք։ Սքողե՞նք հարցը։
+
Իսկ քո կարծիքով ի՞նչ անենք։ Օպորտունի՞զմ ցուցաբերենք։ Սքողե՞նք հարցը։
  
 
Հայրը դողացող ձեռքերով ճանկեց պայուսակը եւ ճանապարհին աթոռը շրջելով փողոց դուրս թռավ։ Անխոցելի տղան ներողամտորեն քմծիծաղ տվեց եւ բղավեց նրա ետեւից։
 
Հայրը դողացող ձեռքերով ճանկեց պայուսակը եւ ճանապարհին աթոռը շրջելով փողոց դուրս թռավ։ Անխոցելի տղան ներողամտորեն քմծիծաղ տվեց եւ բղավեց նրա ետեւից։
  
Եվ դեռ հին բոլշեւի՜կ է։
+
Եվ դեռ հին բոլշեւի՜կ է։
  
 
Մի անգամ դժբախտ հայրը բացեց լրագիրը եւ հաղթական ճիչ արձակեց։ Մայրցը ցնցվեց։ Որդին ամոթահար նայեց իր բաժակին։ Նա արդեն կարդացել էր Կենտկոմի որոշումը դպրոցի մասին։ Նրա ականջները վարդագույն էին դարձել եւ թափանցիկ, ինչպես ճագարներինը։
 
Մի անգամ դժբախտ հայրը բացեց լրագիրը եւ հաղթական ճիչ արձակեց։ Մայրցը ցնցվեց։ Որդին ամոթահար նայեց իր բաժակին։ Նա արդեն կարդացել էր Կենտկոմի որոշումը դպրոցի մասին։ Նրա ականջները վարդագույն էին դարձել եւ թափանցիկ, ինչպես ճագարներինը։
  
Դե, ասաց հայրը տարօրինակ ժպիտով,հիմա ի՞նչ կասես, չորրորդ դասարանի աշակերտ Նիկոլայ Սիտնիկով։
+
Դե,ասաց հայրը տարօրինակ ժպիտով,հիմա ի՞նչ կասես, չորրորդ դասարանի աշակերտ Նիկոլայ Սիտնիկով։
  
 
Որդին լուռ էր։
 
Որդին լուռ էր։
  
Երեկ ի՞նչ եք կոլեկտիվ մշակել։
+
Երեկ ի՞նչ եք կոլեկտիվ մշակել։
  
 
Որդին շարունակում էր լռել։
 
Որդին շարունակում էր լռել։
  
Վերջացրի՞ք վերջապես լեբեդեւականությունը, անհաշտ պատանի ուղղափառներ։
+
Վերջացրի՞ք վերջապես լեբեդեւականությունը, անհաշտ պատանի ուղղափառներ։
  
 
Լռություն։
 
Լռություն։
Տող 142. Տող 142.
 
Խեղճ տղան արդեն ընդունե՞լ է իր գերդեբորինյան սխալները։ Իմիջայլոց, ո՞ր դասարանում է սովորում նա։
 
Խեղճ տղան արդեն ընդունե՞լ է իր գերդեբորինյան սխալները։ Իմիջայլոց, ո՞ր դասարանում է սովորում նա։
  
Զրո խմբում։
+
Զրո խմբում։
  
― Թչ թե զրո խմբում, այլ նախապատրաստական դասարանում որոտաց հայցը,ժամանակն է գիտենալ։
+
— Ոչ թե զրո խմբում, այլ նախապատրաստական դասարանում որոտաց հայրը,ժամանակն է գիտենալ։
  
 
Որդին լուռ էր։
 
Որդին լուռ էր։
  
Երեկ կարդացի, որ ձեր այդ Արկադի, ոնց է՞ր, հա՛, Պարավոզովին չեն ընդունել Գրողների միություն։ Ինչպես էր գրո՞ւմ․․․ «Հե՜յ տղերք, դաշտ դուրս եկեք, ձիու մազը պոչից պոկե՜ք»։
+
Երեկ կարդացի, որ ձեր այդ Արկադի, ոնց է՞ր, հա՛, Պարավոզովին չեն ընդունել Գրողների միություն։ Ինչպես էր գրո՞ւմ․․․ «Հե՜յ տղերք, դաշտ դուրս եկեք, ձիու մազը պոչից պոկե՜ք»։
  
«Թանկ է, պոկենք շատ ձիու մազ»― աղերսանքով շշնջաց տղան։
+
«Թանկ է, պոկենք շատ ձիու մազ»— աղերսանքով շշնջաց տղան։
  
Այո՛, այո՛։ Մի խոսքով, «Հորդի՛ր, ծառս եղիր, դու ձիու ձայն»։ Ես ամեն ինչ հիշում եմ։ Եվ նա՞ է ազդեցություն թողնում համաշխարհային գրականության վրա։
+
Այո՛, այո՛։ Մի խոսքով, «Հորդի՛ր, ծառս եղիր, դու ձիու ձայն»։ Ես ամեն ինչ հիշում եմ։ Եվ նա՞ է ազդեցություն թողնում համաշխարհային գրականության վրա։
  
Չը․․․ չգիտեմ։
+
Չը․․․ չգիտեմ։
  
Չգիտե՞ս։ Մի՛ ծամիր, երբ ուսուցչի հետ ես խոսում։ Ո՞վ է գրել «Մեռած հոգիները»։ Այդ է՞լ չգիտես։ Գոգոլն է գրել, Գոգոլը։
+
Չգիտե՞ս։ Մի՛ ծամիր, երբ ուսուցչի հետ ես խոսում։ Ո՞վ է գրել «Մեռած հոգիները»։ Այդ է՞լ չգիտես։ Գոգոլն է գրել, Գոգոլը։
  
Վերջնականապես քայքայված եւ հետադիմորեն սրամադրված մանր միստիկ է․․․― տղան ուրախացած կրկնեց անգիր արածը։
+
Վերջնականապես քայքայված եւ հետադիմորեն տրամադրված մանր միստիկ է․․․— տղան ուրախացած կրկնեց անգիր արածը։
  
Երկուսից հանած,վրիժառությամբ ասաց հայրը,հարկավոր է կարդալ Գոգոլին,հարկավոր է սովորել Գոգոլ, իսկ մշակել կարող ես Կոմակադեմիայում մի տասը տարի հետո։ Դե․․․ պատմիր, խնդրեմ, Սիտնիկով Նիկոլայ, Նյու֊Յորքի մասին։
+
Երկուսից հանած,վրիժառությամբ ասաց հայրը,հարկավոր է կարդալ Գոգոլին,հարկավոր է սովորել Գոգոլ, իսկ մշակել կարող ես Կոմակադեմիայում մի տասը տարի հետո։ Դե․․․ պատմիր, խնդրեմ, Սիտնիկով Նիկոլայ, Նյու֊Յորքի մասին։
  
Այնտեղ ավելի խիստ, քան որեւէ տեղ,երգեց Կոլյան,արտահայտվում են կապիտալիստական հակասու․․․
+
Այնտեղ ավելի խիստ, քան որեւէ տեղ,երգեց Կոլյան,արտահայտվում են կապիտալիստական հակասու․․․
  
Այդ ես ինքս գիտեմ։ Դու ինձ ասա ո՞ր օվկիանոսի ափին է Նյու֊Յորքը։
+
Այդ ես ինքս գիտեմ։ Դու ինձ ասա ո՞ր օվկիանոսի ափին է Նյու֊Յորքը։
  
 
Որդին լուռ էր։
 
Որդին լուռ էր։
  
Որքա՞ն բնակչություն ունի։
+
Որքա՞ն բնակչություն ունի։
  
Չգիտեմ։
+
Չգիտեմ։
  
Որտեղո՞վ է հոսում Օրինոկո գետը։
+
Որտեղո՞վ է հոսում Օրինոկո գետը։
  
Չգիտեմ։
+
Չգիտեմ։
  
Ո՞վ է Եկատերինը Երկրորդը։
+
Ո՞վ է Եկատերինա Երկրորդը։
  
Արդյունք։
+
Արդյունք։
  
Ինչպե՞ս թե արդյունք։
+
Ինչպե՞ս թե արդյունք։
  
Ես հիմա կհիշեմ, մենք մշակել էինք։ Ահա․՞․ առեւտրական կապիտալի աճող ազդեցության ժամանակաշրջանի արդյունք։
+
Ես հիմա կհիշեմ, մենք մշակել էինք։ Ահա․՞․ առեւտրական կապիտալի աճող ազդեցության ժամանակաշրջանի արդյունք։
  
Դու ինձ ասա ո՞վ էր նա։ Ի՞նչ պաշտոն ուներ։
+
Դու ինձ ասա ո՞վ էր նա։ Ի՞նչ պաշտոն ուներ։
  
Մենք դա չենք մշակել։
+
Մենք դա չենք մշակել։
  
Ախ, այդպե՞ս․․․ իսկ ո՞ր թվերն են բաժանվում երեքի վրա․․․
+
Ախ, այդպե՞ս․․․ իսկ ո՞ր թվերն են բաժանվում երեքի վրա․․․
  
Դուք կերեք, կերեք― սրտացավությամբ ասաց մայրը,շարունակ վիճում եք։
+
Դուք կերեք, կերեք— սրտացավությամբ ասաց մայրը,շարունակ վիճում եք։
  
―Չէ՛, թող նա ինձ ասի, թե ի՞նչ բան է թերակղզին, բորբոքվում էր հայրը,թող ասի, թե ի՞նչ բան է Կուրո֊Սիվոն, թող ասի, թե ինչի արդյունքն էր Հենրիխ Թռչնորսը։
+
—Չէ՛, թող նա ինձ ասի, թե ի՞նչ բան է թերակղզին,բորբոքվում էր հայրը,թող ասի, թե ի՞նչ բան է Կուրո֊Սիվոն, թող ասի, թե ինչի արդյունքն էր Հենրիխ Թռչնորսը։
  
 
Հանելուկային տղան պոկվեց տեղից, դողացող  ձեռքերով պարսատիկը դրեց գրպանը եւ վազեց փողոց։
 
Հանելուկային տղան պոկվեց տեղից, դողացող  ձեռքերով պարսատիկը դրեց գրպանը եւ վազեց փողոց։
  
Մնացակա՜ն, բղավեց նրա ետեւից երջանիկ հայրը,բոլորը դիրեկտորիդ կասեմ։
+
Մնացակա՜ն,բղավեց նրա ետեւից երջանիկ հայրը,բոլորը դիրեկտորիդ կասեմ։
  
 
Նա վերջապես ռեւանշ վերցրեց։
 
Նա վերջապես ռեւանշ վերցրեց։

Ընթացիկ տարբերակը 01:34, 19 Օգոստոսի 2013-ի դրությամբ

Վեճ՝ թեյի սեղանի շուրջը

հեղինակ՝ Իլֆ եւ Պետրով
թարգմանիչ՝ Արտաշես Քալանթարյան
աղբյուր՝ «Վերջին հանդիպում»

Ընտանիքում երեքն էին՝ հայրը, մայրը եւ որդին։

Հայրը հին բոլշեվիկ էր, մայրը՝ հին տնային տնտեսուհի, իսկ որդին հին պիոներ էր՝ խուզած գլխով եւ տասներկուսամյա կենսափորձով։

Թվում էր, թե ամեն ինչ լավ է։

Սակայն, որքան էլ տարօրինակ թվա, առավոտները թեյի ժամանակ ընտանեկան վեճեր էին լինում։

Խոսակցությունը սովորաբար սկսում էր հայրը։

— Հը՞, ի՞նչ նորություն կա ձեր դասարանում,— հարցնում էր նա։

— Ոչ թե դասարանում, այլ խմբում,— պատասխանում էր որդին,— ինչքան եմ քեզ ասել, հայրի՛կ, որ դասարանը ռեակցիոն֊ֆեոդալական հասկացողություն է։

— Լավ, լավ, թող լինի խումբ։ Ի՞նչ եք սովորել ձեր խմբում։

— Չենք սովորել, այլ մշակել ենք։ Ժամանակն է, որ իմանաք։

— Դե, լա՛վ, ի՞նչ եք մշակել։

— Մշակել ենք «Լասալականության ազդեցությունը ռեֆորմիզմի սկզբնավորման վրա» հարցերը։

— Ահա թե ի՛նչ։ Լասալականությո՞ւն։ Իսկ խնդիրներ վճռե՞լ եք։

— Վճռել ենք։

— Այ, ապրեք, ի՞նչ խնդիրներ եք վճռել։ Երեւի դժվա՞ր։

— Չէ, ո՛չ այնքան։ Մատերիալիստական փիլիսոփայության խնդիրները Կոմակադեմիայի երկրորդ սեսիայի եւ ագրարնիկ֊մարքսիստների պլենումի համատեղ առաջադրած խնդիրների լույսի տակ։

Հայրը թեյի բաժակը մի կողմի հրեց, բաճկոնի փեշով սրփեց ակնոցը եւ ուշադիր նայեց որդուն։ Չէ՜, ատրաքնապես կարծես թե ոչինչ։ Տղա է, է՛լի։

— Իսկ ռուսաց լեզվից հիմա ի՞նչ եք սո․․․ այսինքն՝ մշակում։

— Վերջին անգամ կոլեկտիվ ընթերցեցինք «Բռնենք սիրուն սազը, գոցենք ձիու մազը» պոեմը։

— Ձիո՞ւ մասին,— հուսադրված հարցրեց հայրը, ֊ «Ինչո՞ւ այդպես գլխիկոր խրխնջում ես իմ խենթ ձի, էլ չես կրծում սանձը քո․․․»

— Ձիու մազի՛ մասին,— չոր պատասպանեց տղան։— Միթե չե՞ս լսել․

«Հեյ, տղերք, դաշտ դուրս եկեք
Ու հասուն ձիեր բռնեք։
Թռի՛ր իմ երգ,
Հնչիր իմ սազ,
Թանկ է, պոկե՛նք
Շատ ձիու մազ։

— Առաջին անգամն եմ լսում այդպիսի․․․ը՜մմ, տարօրինակ պոեմ,— ասաց հայրը,— ո՞վ է գրել։

— Արկադի Պարովոյը։

— Երեւի փոքրիկ տղա է։ Ձեր խմբի՞ց է։

— Ի՞նչ տղա․․․ ամոթ է քեզ, հայրի՛կ։ Հին էլ բոլշեւիկ ես ու Պարովոյին չես ճանաչում։ Դա նշանակավոր բանաստեղծ է։ Մենք վերջերս նույնիսկ շարադրություն գրեցինք․ «Պարովոյի ստեղծագործության ազդեցությունը արեւմուտքի գրականության վրա»։

— Իսկ քեզ չի՞ թվում,— զգուշությամբ հարցրեց հայրը,— որ այդ ընկեր Պարովոյի ստեղծագործության մեջ ինչ֊որ քիչ է բանաստեղծական զգացողությունը։

— Ինչո՞ւ է քիչ։ Բավականին պարզ արտահայտված են ձիուն ոչ անհրաժեշտ մազի հավաքման եւ այն ներքնակի արդյունաբերության մեջ օգտագործելու հարցերը։

— Ոչ անհրաժե՞շտ։

— Բացարձակապես անպետք։

— Իսկ ձիերի ականջները մտադիր չե՞ք հավաքել,— դողացող ձայնով բղավեց հայրը։

— Կերեք, կերեք,— հաշտեցնող ձայնով ասաց մայրը,— շարունակ վիճում եք։

Հայրը երկար ժամանակ զայրացած էր, թոթվում էր ուսերը ու ինչ֊որ խոսքեր քրթմնջում քթի տակ։ Հետո հավաքեց ուժերը եւ կրկին դիմեց իր հանելուկային որդուն։

— Դե, իսկ ինչպե՞ս եք հանգստանում, զվարճանում։ Ինչո՞վ էիք զվարճանում վերջին ժամանակներս։

— Մենք չէինք զվաճրանում, ժամանակ չունեինք։

— Իսկ ի՞նչ էիք անում։

— Մենք գոտեմարտում, պայքարում էինք։

Հայրը աշխուժացավ։

— Ա՛յ, դա ինձ դուր է գալիս։ Հիշում եմ, ես էլ էի փոքր ժամանակ հրապուրվել։ Բրարւլե, տուրդե֊տետ, գլխից բռնելը՝ պարտերում։ Դա շատ օգտակար է։ Հիանալի բան է ֆրանսիական գոտեմարտը։

— Իսկ ինչո՞ւ ֆրանսիական։

— Համա ինչպիսի՞ն։

— Սովորական գոտեմարդը։ Սկզբունքային։

— Իսկ ո՞ւմ դեմ էիք գոտեմարտում,— հարցրեց հայրը ընկճված ձայնով։

— Լեբեդեւականության։

— Այդ ի՞նչ լեբեդեւականություն է։ Ո՞վ է այդ Լեբեդեւը։

— Մեր տղաներից մեկը։

— Իսկ նա ի՞նչ է, վա՞տ վարք ունի։ Չարաճճի՞ է։

— Սարսափելի վարք ունի, հա՛յր։ Նա կրկնեց դեբորինյան մի շարք սխալներ մախիզմի, մախաեւականության եւ մեխանիկականության գնահատման հարցում։

— Սա ինչ֊որ մղձավանջ է։

— Իհարկե, մղձավանջ է։ Մենք արդեն երկու շաբաթ է, ինչ դրանով ենք զբաղված։ Ամբողջ ուժով պայքարում ենք։ Երեկ կազմակերպեցինք քաղհավաք։

Հայրը բռնեց գլուխը։

— Քանի՞ տարեկան է։

— Ո՞վ, Լե՞բեդեւը՜, ջահել չէ, արդեն ութ տարեկան է։

— Տղան ութ տարեկան է, իսկ դուք պայքարո՞ւմ եք նրա դեմ։

— Իսկ քո կարծիքով ի՞նչ անենք։ Օպորտունի՞զմ ցուցաբերենք։ Սքողե՞նք հարցը։

Հայրը դողացող ձեռքերով ճանկեց պայուսակը եւ ճանապարհին աթոռը շրջելով փողոց դուրս թռավ։ Անխոցելի տղան ներողամտորեն քմծիծաղ տվեց եւ բղավեց նրա ետեւից։

— Եվ դեռ հին բոլշեւի՜կ է։

Մի անգամ դժբախտ հայրը բացեց լրագիրը եւ հաղթական ճիչ արձակեց։ Մայրցը ցնցվեց։ Որդին ամոթահար նայեց իր բաժակին։ Նա արդեն կարդացել էր Կենտկոմի որոշումը դպրոցի մասին։ Նրա ականջները վարդագույն էին դարձել եւ թափանցիկ, ինչպես ճագարներինը։

— Դե,— ասաց հայրը տարօրինակ ժպիտով,— հիմա ի՞նչ կասես, չորրորդ դասարանի աշակերտ Նիկոլայ Սիտնիկով։

Որդին լուռ էր։

— Երեկ ի՞նչ եք կոլեկտիվ մշակել։

Որդին շարունակում էր լռել։

— Վերջացրի՞ք վերջապես լեբեդեւականությունը, անհաշտ պատանի ուղղափառներ։

Լռություն։

Խեղճ տղան արդեն ընդունե՞լ է իր գերդեբորինյան սխալները։ Իմիջայլոց, ո՞ր դասարանում է սովորում նա։

— Զրո խմբում։

— Ոչ թե զրո խմբում, այլ նախապատրաստական դասարանում որոտաց հայրը,— ժամանակն է գիտենալ։

Որդին լուռ էր։

— Երեկ կարդացի, որ ձեր այդ Արկադի, ոնց է՞ր, հա՛, Պարավոզովին չեն ընդունել Գրողների միություն։ Ինչպես էր գրո՞ւմ․․․ «Հե՜յ տղերք, դաշտ դուրս եկեք, ձիու մազը պոչից պոկե՜ք»։

— «Թանկ է, պոկենք շատ ձիու մազ»— աղերսանքով շշնջաց տղան։

— Այո՛, այո՛։ Մի խոսքով, «Հորդի՛ր, ծառս եղիր, դու ձիու ձայն»։ Ես ամեն ինչ հիշում եմ։ Եվ նա՞ է ազդեցություն թողնում համաշխարհային գրականության վրա։

— Չը․․․ չգիտեմ։

— Չգիտե՞ս։ Մի՛ ծամիր, երբ ուսուցչի հետ ես խոսում։ Ո՞վ է գրել «Մեռած հոգիները»։ Այդ է՞լ չգիտես։ Գոգոլն է գրել, Գոգոլը։

— Վերջնականապես քայքայված եւ հետադիմորեն տրամադրված մանր միստիկ է․․․— տղան ուրախացած կրկնեց անգիր արածը։

— Երկուսից հանած,— վրիժառությամբ ասաց հայրը,— հարկավոր է կարդալ Գոգոլին,— հարկավոր է սովորել Գոգոլ, իսկ մշակել կարող ես Կոմակադեմիայում մի տասը տարի հետո։ Դե․․․ պատմիր, խնդրեմ, Սիտնիկով Նիկոլայ, Նյու֊Յորքի մասին։

— Այնտեղ ավելի խիստ, քան որեւէ տեղ,— երգեց Կոլյան,— արտահայտվում են կապիտալիստական հակասու․․․

— Այդ ես ինքս գիտեմ։ Դու ինձ ասա ո՞ր օվկիանոսի ափին է Նյու֊Յորքը։

Որդին լուռ էր։

— Որքա՞ն բնակչություն ունի։

— Չգիտեմ։

— Որտեղո՞վ է հոսում Օրինոկո գետը։

— Չգիտեմ։

— Ո՞վ է Եկատերինա Երկրորդը։

— Արդյունք։

— Ինչպե՞ս թե արդյունք։

— Ես հիմա կհիշեմ, մենք մշակել էինք։ Ահա․՞․ առեւտրական կապիտալի աճող ազդեցության ժամանակաշրջանի արդյունք։

— Դու ինձ ասա ո՞վ էր նա։ Ի՞նչ պաշտոն ուներ։

— Մենք դա չենք մշակել։

— Ախ, այդպե՞ս․․․ իսկ ո՞ր թվերն են բաժանվում երեքի վրա․․․

— Դուք կերեք, կերեք— սրտացավությամբ ասաց մայրը,— շարունակ վիճում եք։

—Չէ՛, թող նա ինձ ասի, թե ի՞նչ բան է թերակղզին,— բորբոքվում էր հայրը,— թող ասի, թե ի՞նչ բան է Կուրո֊Սիվոն, թող ասի, թե ինչի արդյունքն էր Հենրիխ Թռչնորսը։

Հանելուկային տղան պոկվեց տեղից, դողացող ձեռքերով պարսատիկը դրեց գրպանը եւ վազեց փողոց։

— Մնացակա՜ն,— բղավեց նրա ետեւից երջանիկ հայրը,— բոլորը դիրեկտորիդ կասեմ։

Նա վերջապես ռեւանշ վերցրեց։