Changes
{{անավարտ}}{{Սրբագրել}}
Հակառակ բոլոր տոհմերի, մեր ազգությունն այս անգամ սկսվում է նախատատով:Այդպես է սովորեցրել պապս:Մեր նախատատ Շուշանը հրեղեն սպիտակ ձիով է մտելգյուղ: Գլուխը տղամարդավարի փաթաթած է եղել չալմայով: Մինչեւ ծնկները հասնողսապոգների մեջ նախշուն կոթերով զույգ փշտովներ են խրած եղել, կողքերից` զույգդաշույններ: Նա սեւ այծենակաճը ետ է տարել ու կրծքին երեւացել է բարուրած Խեչոն:Երբ նա գյուղ է մտել, այնտեղ եղել են միմ մի քանի ցաքուցրիվ խրճիթներ: Նախքան մյուստոհմերի բնակություն հաստատելը, նա գյուղի ամենալավ հողատարածություններըվերցրել է իրեն: Այնքան է վերցրել, որ Խեչոն տարիներ հետո ձմռան սկզբիցյոթանասուն կովերի գոմաղբը, որպես պարարտանյութ քթոցով շալակել, հանդի մյուսծայրից լցնելով եկել է մինչեւ գոմերը, ու գարունը նոր է բացվել: Որքան որ Շուշաննախատատի հայտնվելն է եղել խորհրդավոր, այնքան էլ` հեռանալը: Երբ Խեչոնաշխատող է դարձել, Շուշան նախատատը մի գիշեր նստել է իր սպիտակ ձին ուգնացել անվերադարձ: Խեչոն` իր հողատարածությունների շատ հեռու հոսող գետից ժայռ ու դաշտերփորելով, վտակ է բերել, անցկացրել իր հանդերի միջով, տների ներքեւ փորփրել,հետազոտումներ է կատարել, մինչեւ որ ջրաղացի համար ամուր, քարե սալիկներովծածկված տեղ է ընտրել: Հետո մի օր ուսանող Սերո հորեղբայրս ջրաղացի շուրջբոլորը ոսկու հանք էորոնած եղել, ու պապս քթի տակ խնդմնդացել է:Խեչոն անտառից տասնհինգ ոտնաչափ երկարություն ունեցող հսկա կաղնի էկտրել, շալակն առած բերել, ջրաղացի համար “հոլուղ «հոլուղ է ինել”ինել»: Գետերի երկայնքովտներ է կառուցել` քարից ու կաղնուց, իրար կպած թեւթեւի: ՈՒ պատերի մեջքառակուսի, պատուհանների նման անցքեր է թողել, որ հարսներն իրար հետ խոսեն,եղբայրները` իրարու հասնեն: Մեծ օդայի դռան դիմացի պատի ճակատին ձվի դեղնուցով շաղախված կրով գրել.ԱՅՆ, ՈՐ ՍՈՒՏ ԱՍԵ ԿԱՄ ՄԱՐԴՈՒ ԳԵՇ ԱՍԵ ԿԱՄ ՀՅՈՒՐԸ ԽԱՐԴԱԽԵ, ԱՅՆ ԻՄՈՐԴԻՆ ՉԼԻՆԻ: Մի օր ծերացած Խեչոն տղաներին ու հարսներին հանդ է հանել, ու պարագլուխանցնելով, քոչարի է պարել: Պարելուց հետո գնացել է ջրաղաց, քնել է ու էլ չիարթնացել: Հետո պապս քոչարիի մասին պատմելիս, Խեչոյի ասածին, թե.”Քոչարին«Քոչարին ռազմական պար է”է»,- ― ավելացնելու է.”Քոչարին «Քոչարին չմոռանաք, մերոնք այնտեղ այդ պարըորպես առյուծի կաթ էին ըմպում եւ հիշեք` Շուշան նախամոր գալստյան ժամանակնրա սպիտակ ձիու պոչը արյունոտ էր, ու նա գնաց այդ արյունը մզկիթներիպատերին մաքրելու”մաքրելու»: Մեր ջրաղացից գնացող ջուրը գյուղը բաժանում է երկու մասի: Մի ափինսակավաբեր հողերում բնակություն են հաստատում Չարդախենք, մյուս ափին`վրացիք, Խուրջականենք: Խեչոյենք ու Չարդախենք որոշում են եկեղեցի կառուցել,բայց վեճ է առաջանում. ոչ մեկը չի ցանկանում իր հողատարածություններից զիջել:ՈՒ պապս որոշում է մեր ազգով իր բաժին հողամասում եկեղեցին կառուցել: Երբեկեղեցին պատրաստ է լինում, Չարդախենց Օնեսը, որպեսզի գյուղի առաջ ամոթովչմնա, իր տոհմով գետի վրա գեղեցիկ, զույգ կամարներով կամուրջ է գցում: Գետիմյուս ափին եկեղեցի են կառուցում նաեւ Խուրջականենք: Եվ գյուղն ունենում է երկուեկեղեցիերկու եկեղեցի: Պապիս ու Չարդախենց Օնեսի վեճն էլի շարունակվում է` թե իրենցից ով էլինելու տանուտեր ու իրար հետ չեն խոսում: Գյուղի տանուտեր է դառնումԽուրջականենց Օրեստին:
Պապս օրվա կեսին բարձրանում էր ջրաղացի կտուրը ու ձայն տալիս տան կողմը.
Պապս տարուբերում էր գլուխն ու ասում.
Եվ մենք Մարգարին այլեւս չտեսանք:
Տարիներ հետո պապս նրա փայտյա ինքնաթիռի կմախքը պատահական գտել է մերցորենի հորերից մեկում ու քթի տակ “լակոտ” «լակոտ» ասել: “Լակոտ” «Լակոտ» է ասել տեսարաններսիրող ծիծաղողների ներկայությամբ: Բայց հակառակ բոլորին, հակառակ իրդժգոհությանը, միայն նա էր հավատում, որ Մարգարը “այրոպլաններից” «այրոպլաններից» գլուխ էհանում եւ այն գիտի, ինչպես իր հինգ մատները... Հավատացած էր, որ Մարգարն իր“այրոպլան”«այրոպլան»-ով աշխարհը չափչփելուց, նրանից հոգնելուց հետո կվերադառնա գյուղ:4ՈՒ ՈՒ ջրաղացի դռանը, քարին նստած, մեկ էլ հանկարծ ծխելն ընդհատում էր ու աչքերըհառում կապուտակ երկնքին, ականջը` ձայնի: Նա Մարգարի գալստյանը սպասումէր երկնքից...
Մարգարից փոքրը Արարատն էր: Խեչոն մեր հանդերից մինչեւ ջրաղացը, գետի
երկու ափերին խնկի ծառեր էր տնկել: Ասել էր.”Հացն ու ջուրը կա, թող քոչարին էլ